torsdag den 9. januar 2014

Ægge latte ( LCHF )

Jo jo du læste rigtigt en ægge kaffe ! Jeg har i et stykke tid nu hørt om kuren/ livsstil ændring LCHF som betyder lav indhold af kulhydrater og højt indhold af fedt. Hvordan kan man tabe sig ved at spise alt det du har lyst til så længe det ikke indholder kulhydrater ?
Derudover er jeg uddannet kostvejleder/ slankekonsulent hvor jeg har det bankede ind i hovedet at ens hjerne lever på kulhydrater så du har brug for det.
Hmm med meget skeptiske vil jeg dog afprøve denne livsstil og se hvordan min krop og ikke mindste humør og min evne til at koncerter mig bliver påvirket.
Det sværeste bliver nok ikke at gå op i at tælle kcal hmm men nu giver jeg det et forsøg.
Min morgenmad kom derfor til at bestå af en ægge latte. Hvilket jeg første hånes lød vildt klamt men tænkte at jeg jo var nød til at give det en chance og jeg blev glædelig overrasket.
Det smagte bare af kaffe med lidt kokos eftersmag, drikker du ikke kaffe kan du også lave den med te eller endda raw cacaopulver .
Jeg følte mig vildt mæt lige efter jeg havde drukket den og der gik tre timer før jeg havde lyst til mad.
Der vil det næste stykke tid komme flere LcHF opskrifter på bloggen.


Ægge latte : 

2,5 dl varm stæk kaffe eller 2,5 stærk chai te eller 2,5 cacao lavede på 1 spsk raw cacaopulver.
1 tsk kokosolie - 15 g
1 æg
Evt lidt vanilie,kanel eller ligne.

Blendt kaffe, æg og olie sammen og drik det varm - virkelig enkelt og nemt.




Her til morgen drysset jeg lidt lakridspulver på *s 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar