fredag den 31. januar 2014

Kylling i karry med blomkålsris ( LCHF )

Næsten alle ungerne har fået lov til at tag en kammaret med hjem i dag så aften skulle være noget jeg kunne gøre klar i løbet af dagen og noget der var nemt at spise,valget faldt på kylling i karry selvfølgelig al LCHF *s 
Rettet lidt i min gamle opskrift og det kom der den her version og en masse glade unger ud af. 
Jeg har valgt at lave den med karrypasta 
De lovet højt og helligt på glaset at den ikke er tilsæt sukker men man ved det selvfølgelig ikke. Vil du være helt sikker så kan du evt krydder den med mere karry,hvidløg og gurkemeje istedet eller bare undvære. 


Kylling i karry 
400 G kogt kyllingfile 
250 G bacon 
1 æble 
1 tsk karry 
1 fed hvidløg 
1 løg 
1 dåse kokosmælk (fuldfed)
2 dl fløde 
1 tsk surin guld 
1 tsk gul karrypasta

Tag en stor gryde og riste bacon af i. Halvvejs i ristningen sier du fedtet fra op i en skål så du kan bruge det til sovsen. Tilsæt herefter karryen,det hakket løg,æble og hvidløg og steg det i et par min. Tilsæt så baconfedten igen sammen med kyllingerne i mundrette stykker plus kokosmælken,fløden,karrypasta,
sukrin. Lad det koge igennem og blev tyk før du smager til med salt og peber. 

Blomkålsris : 
Fin hak er blomkålshoved og hæld kogende vand på. 
Lad det trække ca 5 min si så væden fra og du står men en position "ris" 
Jeg brugte foodprocesseren så det virkede mere som couscous men det gjorde bestemt ikke noget. 
Hak det som du har lyst.

Du kan også vælge at stege blomkålen hvis du ikke er for meget til de rå smag. 




 
Drys evt med peanuts. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar