onsdag den 15. januar 2014

Laks (LCHF )

I dag stod den på laksefile hvilket altid er et stort hit herhjemme, vi elsker nemlig fisk og spiser det rigtigt tit.
Men nu er mor her jo på LCHF så de der Samsø kartofler vi plejer at få til måtte jeg pænt springe over istederfor fik jeg championger ristet i noget persille/hvidløg smør og mums siger jeg bare. 
Er mæt op til begge øre. 
I morgen er det en uge siden jeg startet på LCHF og jeg glæder mig til at dele hvilket fordele og ulemper jeg har oplevet og ikke i det mindste hvad min vægt har sagt til det. 

Laks med citron
1 lakseside eller filer 
1 citron
1 forårsløg 
Salt og peber 
Olie 

Hæld lidt olie i er ildfast fad.
Lig laksen i og skær citronen og forårsløget i skriver og fordel det oven på laksen,krydder med saltningen peber.
Er du nu ikke LCHF spiser ville jeg normalt tilsætte 1 dl hvidvin til fadet.
Pak fader ind i sølvpapir og prik nogle huller heri smid det i ovnen ved 180 grader i ca 30-35 min. 






Min tallerken kom til at se sådan jer ud og indeholdt : 
Kcal - 715,8
Protein - 12,4
Fedt - 48,8 
Kulhydrater - 7,4 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar