fredag den 14. februar 2014

Farserede porre med ost

Jeg faldt over de flotteste porre da jeg var nede og handle som jeg bare ikke kunne lad vær med at købe. 
Vendt hjerne et par gange og endten med at lave Farserede porre ud af dem og mums de var gode. 
Kan du ikke li porre kan de jo også laves med gulerødder.

Farserede porre 
500 G hakket svinekød 
100 G revet ost 
1 æg 
25 gram sesammel 
1 tsk peber 
2 tsk groft salt 
3 porre 

Du starter med at skære hver porre ud i tre, det øverste af porren altså det grønne gemmer du til en anden dag.
Kog porren - ikke udkogt ! 
Si vandet fra og læg dem til side imens du gøre resten sammen til en fars som du deler i ni. 
Rul hver farsklump lidt aflang, tryk den flad og rul den om et porre stykke. Steg dem et par min på hver side i smør. 
Drys evt lidt ost ovenpå lige før du tager dem af panden. 


 
Pr styk : 152,5 kcal 
52,5 P
2,1 F 
8,8 K 

Jeg brugte den sammen fars til mini ost deller til ungerne. De var helt tosset med dem og så er der også nogle til frokost i morgen. 






Til dessert fik vi den peanuts kage 
Men synes ikke smagen er der helt endnu så i må vente lidt på opskriften *s 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar