tirsdag den 18. februar 2014

Pizza

Hold da op !
Det her er den mest fantatisk opskrift på LCHF pizza - især hvis man ikke er så vild med blomkålsmagen det mere kendte opskrift indholder. 
Den her opskrift er inspireret af www.fedtkanten.dk 
Fyldet på er jo helt op til dig selv. Der er jo uendelig muligheder og savner du inspiration så tjek menukortet hos din lokal pizzamand. 
Jeg valgte at lave min med gorgonzola,parmaskinke,mozzarellaost,pesto god championger samt lidt hvidløgsolie - Mums siger jeg bare ! 
Jeg havde slet ikke lyst til de alm hjemmelavet pizza de andre fik. Den smagte bare såååååå godt og jeg er såååå mæt efter at ha spist halvdelen af den. 
Den skal altså bare afprøves ! 

Pizzabund: 
100 G hytteost 
4 æg 
50 G sesammel 
1 tsk bagepuæver 
1 tsk salt 

Tænd ovnen på 200 grader. 
Pisk det hele sammen og hæld der ud på midten af en bagepapirbeklædt bradepande.
Bages til den bliver let gylden oven på ca 15 min. 
Lad den stå ti min før du putter fyldet på og smider den tilbage i ovnen indtil din ost er smeltet


Bunden uden fyld 


Det færdig resultat 


Total himmelsk ❤️ 

Bunden : 
615 kcal 
61,4 P 
27,4 F 
7,5 K 

Hele pizza med mit fyld: 
1319 kcal 
105,8 P 
82,7 F 
14,2 K 

Jeg spiste halvdelen og er mega mæt. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar