mandag den 3. februar 2014

Rugbrød Wanna be ( LCHF )

Her til morgen havde jeg lige lidt ekstra tid så fik smækket et rugbrød al LCHF og mums siger jeg bare ! Det dufter og smager fantatisk.
Normalt grov hakker jeg mandlerne men i dag kom de alle sammen en tur i hakkeren for at afprøve om man behøvede de stor stykker da nogle af jer ikke er så vilde med det, og det lykkes rigtigt godt så Charlotte - bare i gang *s 
Kan du godt li det grov ville jeg råde dig til at grov hakke mandlerne og evt valnødderne. 

Rugbrød Wanna be 
4 æg 
100 G crem frais 
100 G sesamfrø 
100 G hørfrø 
100 G mandler 
100 G valnødder 
2 tsk salt flager 
1/2 dl olie
3 spsk husk - den gule til bagning

Bland æg og crem frais sammen. 
Tilsæt frø og mandler. Derefter salt og olie. Til sidst tilsættes husken lad dej trække 2-3 min så fiberne kan trække ind. 
Smør en rugbrødsform med olie,tryk dejen ned i og pensle det med olie. Bages ca 40-45 min ved 180 grader 




Hele brødet : 
3024 kcal 
131 P 
243,5 F 
111,1 K 

Hvis du skær brødet i 20 stykker som jeg har hedder det så pr skive 
151,2 kcal 
6,5 P 
12,1 F 
5,5 K 



1 kommentar: