mandag den 27. januar 2014

Hvidløgssuppe ( LCHF)

Vejret i dag lagde helt vildt op til suppe og jeg ville rigtigt gerne prøve en ny slags.
Det blev til en hvidløgssuppe med bacondrys og er du gal den smagte godt! Ligger nu total mæt på sofaen efter to gode portioner og ser Master chef - man er vel lidt madglad *s 
Suppen var rigtigt nem at lave og tænker at alt den hvidløg måske endelig vil gør kål på min nu syv ugers forkølelse. 

Hvidløgsuppe 
4 løg 
3 hele hvidløg - altså ikke 3 fede
100 G smør 
1/2 L vand 
1 L fløde 
Salt og peber 

Hak løg og hvidløg groft og svits det i smøret uden der får farve. 
Tilsæt fløde og mælk og lad suppe koge igennem i tyve min så den tykner en smule ( ca 20-25min)
Smag til med salt og peber og spise rygende varm drysset med stegt bacon tern.




Suppen er en tynd version hvis du mere er til purede supper så ville jeg nok tilsætte et 1/2 blomkålshoved. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar