lørdag den 25. januar 2014

Tanker og resultater med LCHF

Nu har jeg været på LCHF i lidt over 14 dage og rigtigt mange har spurgt mig hvordan det går og hvordan jeg kan mærke forandringer i min hverdag så vil dele min tanker og resultater med jer her til formiddag imens jeg nyder min æggelatte *s

Efter 14 dage kan jeg se på vægten at der er røget 3,4 kilo hvilket jo er rigtigt dejligt !
Jeg spiser efter den striks LCHF hvilket vil sige jeg holder mig under 50 g kulhydrater om dagen.
Jeg har kostloge under den først uge og lod vær med det under den anden og må indrømme at jeg har det bedst med at loge - det fungere bare bedre for mig når jeg har styr på hvad jeg proper i min mund og derved også kan se at jeg er under de 50 g kulhydrater om dagen, ved godt at der siges at man ikke kan tælle kalorierne under LCHF men det har jeg dog gjort alligvel og det fungere for mig at holde styr på hvor meget fedt,kulhydrater, Protein og kcal jeg indtager i løbet af en dag.

Den bedste forandring er dog nok at jeg sover ! Som i rigtigt sover. Jeg har altid vågnet af en hver lyd og et hvert host inden fra børneværelset, ligget og vendt og drejet mig hele natten og skulle helst falde i søvn med lyd af fjernsynet kørende bag mig. Jeg vågnede flere gange om natten og altid før vækkeuret ringede.
Sådan er det ikke mere. Ligger jeg mig på puden sover jeg ikke længe efter. Jeg sover tungt og hele natten igennem og vågner først når vækkeuret eller en af ungerne vækker mig - det fantatisk ! Jeg føler mig udhvilet og fuld af energi hele dagen igennem - i love it ❤️

Mit madbuget er blevet lidt højere med alt det fløde,smør og æg jeg indtager. Varerne skal helst være økologisk og det koster men til gengæld  er mit sodavand,slik og chips forbrug helt forsvundet, jeg har simpelhen ikke lyst efter det mere - det jo helt vildt at jeg kan gå fra at være lækkersulten hver aften og især hvis jeg var lidt længere oppe end normalt til at være så mæt og tilfreds at jeg bare er soveklar på et ordentlig tidspunkt.

Det med at være ud har ikke været et problem for mig overhovedet. Tænkt virkelig over om jeg nu vil være hende den besværlig gæst og folk vil blive træt af at tag hensyn til mine nye spise vaner men det er bare gået så nemt.
Hos venner og familie har jeg bare sprunget kartoflerne over og spist den salat eller grønsager der blev serveret ved siden af og ingen har haft noget besvær med at jeg har spurgt om jeg måtte få noget olie til min salat eller et klat smør på mit kød. De gange vi har været på cafe eller ligne har jeg spurgte om jeg kunne få nogle ekstra grønsager istedet for kartofler eller ekstra salat og alt personale har været meget venlig og sagt at det ikke var noget problem.

Synde ... Ja jeg har synde lidt sidste weekend hvor der stod vin på programmet og tømmermændspizza dagen efter men det har jeg det faktisk okay med.
Alkohol vil jeg nok ikke give op ! Kan godt li et glas vin med veninderne eller danse hele natten med drinks på byens diskoteker men det er heldigvis ikke noget jeg gør hver dag så det går nok.
Men hensyn til den der tømmermændspizza så var jeg utrolig overrasket over jeg faktisk ikke savner mad fuld af kulhydrater og det sagde mig faktisk ikke så meget og tror ikke at det er noget jeg vil spise igen forløbet.
Må lave nogle blomkålsbunde og lig i fryseren til næste gang tømmermændene plager mig.

Alt i alt så virker LCHF for mig måske vil det også virke for dig   ❤️





Ingen kommentarer:

Send en kommentar