lørdag den 22. februar 2014

Omelet

I hverdagen står den næsten altid på æggelatte om morgen da det er det hurtigste og så er jeg heller ikke så god til at spise lige efter jeg er stået op.
Men nu er det jo weekend så jeg kastet mig ud i en omelet. 
Omelet er virkelig simpelt og lækkert og så noget de fleste kan lave vil faktisk sige alle kan men der er jo altid et par stykker som ikke ved hvordan man koger vand til et æg *s 

Jeg lavede min nede championger for havde nogle der skulle bruges men du kan brug lige hvad du vil som F.eks bacon,tomater,feta.skinke osv 

Omelet 
100 G championger 
3 æg 
Lidt salt og peber 
100 G revet mozzarella ost 

Steg championger halv færdig på en meget varm pand i lidt olie. 
Pisk æggene med salt og peber og en spsk vand. 
Hæld det over championgerne - det er vigtigt at panden er godt varm. Efter et mins tid kan du skrue lidt ned for panden igen. 
Når æggemassens begynder at sætte sig skubes den ene halv del ovenpå den anden. Lad den stege færdig 2 mins tid og vend den så forsigt ud på en tallerken. 


546 kcal 
47,2 P 
36,2 F
7,3 K 

Efter morgenmaden kastede jeg mig på gulvet og lavede puzzelspil imens vi ventet på onkel og tante kommer og viser den nye kusine frem. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar