fredag den 21. februar 2014

Chokoladekage

Det er jo fredag så der jo fredags snolder på menuen så jeg smuttet i køkkent og fik bagt denne her skønne skønne chokoladekage som nu bliver min total ynglings kage ! Åhhh det smagte sååååå skøn og vil anbefalde jer alle at prøve den
Mums siger jeg bare ! 

Deler straks opskrift med jer andre. 
I kan selvfølgelig selv vælge hvilken toppings i vil ha eller spise den ude nogle dikke dar *s men jeg delt den over og lavede halvdelen med en mokkacrem og den anden drysset jeg med nogle sukrinmelies.

Chokoladekage 
250 G smør 
200 G chokolade ca 55 % 
1 tsk groft salt 
1 knivspids vanijle 
1 tsk bagepulver 
100 G sukrin gold 
1 spsk raw cacao 
100 G valnødder 
4 æg 
50 g kokosfiber 

Smelt smør og chokoladen i en gryde. Sluk den og  Tilsæt salt og sukrin og derefter æggene - rør det godt igennem. 
Hak valnødderne groft og smid i. 
Bland kokosfiberen med vanille,cacao og bagepulver og rør det i - voila 
Put det en silikonform der er skyllet i koldt vand først. 
Bages 25 min ved 180 grader. 
Den vil stadigvæk være lidt klæbrig indtil den er kølet lidt af. 






Kagen skæres i 12 stykker. 
Hvert stykke : 
342,9 kcal 
5,2 P 
38,4 F 
2,2 K 





4 kommentarer:

  1. Kan valnødderne undlades eller er det bedre at erstatte dem med en anden nød i forhokld til konsistens?
    Hvad er Surin Gold og hvor i opskriften skal det bruges.. ( kan ikke se det nogen steder i opskriften? )

    SvarSlet
    Svar
    1. Sukringold er en sukkererstatning hvis du vil bruge alm sukker dobbelt du bare mængten. Kokosfiberen kan også udskiftes med hvedemel men så er kage jo bare ikke LCHF mere *s

      Slet
  2. Lyder som en lækker opskrift,der må afprøves i weekenden.

    SvarSlet