torsdag den 13. marts 2014

Blomkålsrisotto med bacon og svampe

Noget af det første jeg fik at vide da jeg skiftet min livsstil ud med LCHF var at enhver LCHF blogger med respekt for sig selv havde en risotte opskrift.
Jeg har prøvet lidt frem og tilbage og her kommer så min version. 


Risotte med bacon og svamp 

1 blomkål 
2 løg 
2 fed hvidløg 
5 dl fløde 
100 G parmasanost 
150 G bacon
300 G svamp 
2 - 4 dl bouillon 

Ved denne ret kan det var en fordel at hakke og rive alle ingerinserne så de er klar.

Svits de fint hakket løg og hvidløg i en klat smør. 
Tilsæt blomkålet som har været en tur i foodprocesseren inden. 
Tilsæt fløden og den revet parmasanost. 
Start med at tilsætte 1 dl bouillon og tilsæt så stille lidt af gang imens risottoen koger ind. 
Det tager ca et kvarter
Imens ristes bacon og championgerne så tilsættes risottoen når den er klar. 
Hæld det i en dyb tallerken og drys med lidt Parmasanost - mums 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar