søndag den 23. marts 2014

Fødseladagskage

Jeg er ikke til lagkage - som i slet ikke ! 
Jeg kan ikke li lagkagebundene,flødeskummen eller det der købecrem folk smider i. 
Istedet for laver jeg denne skønne svampet kage som er et sikkert hit både hos voksne og børn *s 

Fødselsdagskage 
150 G smør 
5 æg 
100 G sukrin gold 
5 spsk græsk yoghurt 10 % 
100 G mandelmel 
3 spsk husk 
3 tsk bagepulver 
1 tsk vanilie 

Tænd ovnen på 160 grader. 
Smelt smøret. 
Imens rør du æggene,græsk yoghurt og sukrin sammen.
Tilsæt smøret imens du pisker i en tynd stråle.
Bland alle de tørre ingerinserne sammen og tilsæt det i æggemassen. Lad det trække 5 min før du bager den 40-45 min. 
Lad den køle af helt af før du pynter den. 


På dette billede bestod pynten af: 
100 G chokolade smelter sammen med 1,5 dl fløde kogt ind til en tyk masse - køles af før den smøres ud over bunden. 
Så den blevet pyntet med jordbær og blåbær og lidt smelter chokolade før jeg siet lidt sukrinmelies over. 
Mums ! 


Har lige opdaget at jeg ikke fik tager et billede !!! 
Åhh nej så må jeg lave den snarest igen *s 

I får i dag istedet for et billede af datteren 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar