tirsdag den 4. marts 2014

Grønkålsalat / salsa

Havde lige lidt grønkål tilbage der skulle bruges og da jeg hader at ende med at smide mad ud vi ikke får spist smækket jeg lige denne salat sammen af resten og det blev rigtigt godt.

Vi spise halvdelen af portion resten gav jeg en tur i mini hakkeren og har fået den flotteste grønkålsalas ud af - mums ! 
Den røger ovenpå en bøf i morgen eller måske til en rødspættefile.

Grønkålsalat/grønkålsalsa 
200 G fint hakket grønkål 
2 æbler 
100 G hasselnødder eller en anden
1/2 dl olie ( lidt mere til salsaen)
1 fed hvidløg
1 tsk salt 

Snit grønkålen meget fint eller køb den som jeg snittet. 
Skær æblerne ud i mindre tern og hak nødderne groft. 
Press hvidløget og bland det med salt og olien. 
Vend det hele sammen. 
Laver du salat er du færdig nu skal du lave salsa skal du smide det i minihakkeren/foodproseren med lidt mere olie - ca 2 spsk men prøv dig frem. 


                Grønkålsalaten


        Serveret med baconmedister



                 Grønkålsalsaen 

Igår var min søster til middag og min bror kiggede forbi hvilket som altid endte i skæg og ballade som her hvor de lege menneskelig koldsmajor - pas på tårnet vælter *s 










I love it -❤️ 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar