fredag den 21. marts 2014

Peanutbar med peanuts og kokos

Jeg har så mange andre LCHF spiser Jane faerber s kogebøger og bruger den flittigt både opskrifter og som inspiration. 
I dag kaster jeg mig over en omgang bonuty og snickers 
Bonutyene laver jeg helt ligesom hun gør dog med 100 gram kokosmel istedet for 150 gram da jeg synes det er lidt for tætte i smagen. 
Opskrifterne kan du få i hendes bog eller på hendes blog madbanditten.dk 
Hendes snickers har jeg dog brugt til indspration til de her Peanutbar med peanuts og kokos og de blev bare gode. 
Du kan altså vælge at lave Jane s vertion af snickers fra hendes blog eller de her nøddebarre en ting er sikkert fredagsslikken er i hus ! 

Peanutbar med peanuts og kokos
150 G cremy peanutsbutter 
1 knsp vanilie
50 G smør
100 G Kims go : choko koko knas
Ca 200 G mørk chokolade 
1 spsk kokosolie 

Smelt peanutsbutter og smør i en gryde imens du hakker halvdelen af nøddeblandningen fint evt i en mini hakker. Den anden halvdel hakkes groft. 
Put nødder og vanilien op i gryden og sluk. Pak en brødform ind i folie og hæld massen heri før du smider masse heri. Smid det i fryseren i minimum 3 timer. 
Skær den ud i hapser. Smelt chokoladen med kokosolien og dyb peanutsbaren her i med hjælp af to gafler. Læg dem på noget bagepapir og "tørre" 
MUMS ! 




Imens vi ventet på Disney sjov lavede vi perler i alle str - super hyggeligt ❤️ 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar